broadcast

Zimbabwe: Deceased and Ex-Staff Members On ZBC Pay Roll

Zimbabwean Govt Pays Backdated ZBC Salaries: The government has started paying up backdated salaries at the Zimbabwe Broadcasting Corporation - ZBC and has started a verification process to ensure ghost workers are not paid.

Reports this week said the verification has so far shown that among those on the pay roll were people who either died or quit the state broadcaster about a decade ago.

Source: SW Radio Africa (London)

Pay TV providers are right not to offer FTAs for free

Consumers Federation of Kenya has sought a meeting with CCK and Pay TV providers aimed at discussing the issue of Free to Air content not being free on the Pay TV platforms. As part of their agenda, the federation has asked the pubic via their Facebook page to air their views on issues they (the Federation) should discuss with the CCK and the Pay TV providers. Their Facebook update reads:

Source: Washington Odipo 14 January 2014

East Africa: Digital East Africa May Take a Long Time to Achieve

The process of digital migration in East Africa seems to be running into heavy headwinds before it has hit high seas for Kenya while in Uganda a state of permanent disarray is in place.

In Tanzania, where phase one of the process in Dar es Salaam has already taken place, the Tanzania Communications Regulatory Authority (TCRA) would have us believe all is well. But is it?

What is ailing the process of Digital migration in East Africa, whereas all the stakeholders seem to be in agreement, that digital TV is the future for all, the viewers and the parties involved?

Source: Tanzania Daily News - K' OYOO NICK 11 January 2014

Cameroon: 2nd National Channel, “La Côtière”

The Director General of the Cameroon Radio and Television (CRTV) was in Douala earlier this week to report to the authorities of the economic capital the TV programmes of the second national television channel called “La Côtière”.

“La Côtière” provides 45 % of programmes in French, 45 % of programmes in English against 10% of programmes in native languages.

Source: Camer.be - FLORA HONGA September 6 2013

Broadcast - In Brief

- UK’s ITV broadcast '28 Up South Africa', a film that catches up with six individuals - aged seven when the cameras first began rolling, the group have now reached 28 and are leading very different lives. An exploration of not just the transition from childhood to adulthood, but of a country going through enormous change. Read more here

South Africa: Playboy Plus package on StarSat

On Digital Media (ODM) recently announced the launch of the Playboy Plus package on its StarSat (formerly TopTV) satellite pay TV service.

The bouquet will initially include the channels Playboy TV, compiled and supplied by Playboy TV UK/Benelux Limited, and Private Spice at a cost of R159/month. Discounts are available for a 12-month subscription, according to the Playboy TV website.

Channels TV wins best Nigerian TV award for the eighth time

Channels TV , the award-winning independent Nigerian broadcaster, is delighted to announce that The Federal Republic of Nigeria’s Media Merit Award Trust has recently awarded it the prestigious “Best Station of The Year Award” for 2013.

Source: Channels TV Press Release

Uganda and Rwanda: Zenterio/Vestel ink DVB-T2 box deal

For the digital switchover in Africa, Zenterio and Vestel together with local partners SysCorp and TACT bring a DVB-T2 STB to the retail market in Uganda and Rwanda.

Zenterio, provider of the independent operating system platform for interactive TV, and Vestel, a consumer electronics provider, last week announced they are providing a DVB-T2 STB for commercial availability in Uganda and Rwanda. The first order for the new DVB-T2 compliant STB is set to launch in December 2013.

Broadcast - In Brief

- A recently launched South African TV channel – Glow TV, in the business of syndicating and displaying content from across the globe, will give SA audiences a taste of Indian television shows. The first television channel from Kagiso Media, Glow TV, is a partnership between Kagiso Media and Nolava Television, and calls itself ‘Eastern inspired’. This is its first television offering as it has a significant holding in the radio business. Full story here

TopTV changes its name to StarSat and orders Chinese

On Digital Media (ODM), effectively taken over by China's StarTimes TV conglomerate following a cash bail-out, is ordering Chinese from the menu for its new TV dinner. The struggling Woodmead based pay-TV operator is rebranding the damaged TopTV name into StarSat writes Thinus Ferreira

At the same time ODM and StarTimes are in the process of launching and restructuring a new bouquet of TV channels with new packages, heavy with Chinese TV channels and Chinese sourced content.

Source: filmcontact 20 November 2013