Kenya : Kiss TV and Classic TV seize significant audience share

Kenya’s Radio Africa Group has expanded and introduced 2 new television stations into the market in early August and they are expected to bring a whole new look to the television industry.

It has conducted a dip stick survey two weeks after the launch is meant to measure the uptake of the two stations. The sample was only 240 but it may be a portent of how the fight for television audiences in Kenya will develop.

Botswana : Opposition Party Reports State Media To SADC

An opposition political party, Botswana National Front (BNF) has dragged the Botswana Television (BTV), a public broadcaster to the Southern African Development Community (SADC) for intervention over claims of unfair treatment by state media in covering the party’s election campaign.

Kenya: Kameme FM and K24 TV sold to TV Africa

Kenya's competitive media scene is set for yet another grand shift with the exit of Regional Reach -- the media and marketing company that owns K24 TV and vernacular radio station Kameme FM.

Beginning October 9, the company that entered the media scene under the leadership of journalist turned marketer Rose Kimotho will hand over its assets to TV Africa Holdings, a media firm linked to the Kenyatta family.

Broadcast In Brief

- The Angolan Ministry of Social Communication is expanding the signals of the state-owned "Radio Nacional de Angola" (RNA) and "Televisao Publica de Angola" (TPA) to the districts of southern Cunene province this year.

Nigeria: FIFA warns that Journalists could miss the U-17 World Cup if they fail to meet Accreditation Deadline

FIFA has advised journalists wishing to cover the FIFA U-17 World Cup, Nigeria 2009 to be conscious of the September 7 deadline for the submission of the accreditation application. According to the Venue Media Officer for the Lagos Sub-Seat, Ben Alozie, the world football governing body is insisting on strict adherence to the registration process via a registration form on the FIFA Media Channel.

South African government increases TV licence to plug the financial gap

On Aug. 7th 2009, South Africa's Department of Communications has posted a notice on its Government Gazette notifying an increase in TV licence.

Uganda: Radio Talk Show Case - Court to Deliver Verdict On Incitement Charges on September 9

The court in Uganda’s Kabarole District has set September 9 as the date when it will deliver a verdict on a case in which six radio talk show panellists in Fort Portal are accused of defamation, threatening violence and inciting the public against the government.

Police in Fort Portal in January 2008 arrested Joram Bitamanya, 25, Prosper Businge, 27, Gerald Kankya, 27, William Gonza, 31, Dan Rubombora and Steven Rwagweri for allegedly inciting violence and engaging in defamation.

Broadcast In Brief

- Senegalese news channel Canal Info News which stopped broadcasting in July 2009 has started broadcasting again from Wednesday 12th August at 13h30 from Dakar. A new generation transmitter allowing better regional coverage has been acquired and put in service to cover the Dakar and the Mbour area. The channel can be watched in Senegal via satellite (Intelsat) or via ADSL on “la TV d’Orange” (Orange TV). It can also be received in France via ADSL by subscribing to LiveBox from Orange, Canal 177.

Uganda: Advertising Formula Milk Illegal - Government

The Ministry of Health has warned manufacturers of formula milk against advertising. Offenders risk imprisonment for up to two years, heavy fines or a ban of their products. Tabley Bakyaita, a food fortification programme official, said the promotion of products that substitute breast milk such as infant formula, cereals and juices was discouraging mothers from breastfeeding.

Syndicate content