Broadcast In Brief:


- Television in Kenya: Regulation and Programming, an 88-page book written by Pierre-Emmanuel Maubert and published by Transafrica Press with the support of the French Embassy to Kenya in 2006, attempts to explain the importance of adoption of quotas in regulation and programming of television in Kenya. Mutahi Kagwe, the immediate former minister for information and communications, has written the foreword to the book in which he calls for “a more productive collaboration between the television stations and our independent local producers to expand significantly the local content in our programming.”

- Following a management dispute, Smile FM, a community radio station based in Zwedru, a north eastern-town, about 643 kilometres from Monrovia, the police on February 20, 2008 closed down the station. Media Foundation for West Africa (MFWA)'s correspondent reported that the Acting Superintendent of police in the area, Tarley Dweh and his Commander stormed the premises and closed the station at about 12 midday. The station's Advisory Board had in January suspended the Station's Manager, Victor Gbeyeah following a recommendation of a committee that probed the station. The committee's report indicated that Gbeyeah had misappropriated funds of the station. Gbeyeah rejected the committee's findings and complained to the local authorities.

- Burundi’s National Council for Communication has approved the setup of the private radio station Rema FM. It will be the first local radio station to air a twenty-four hour English news programme.

This radio station may help Louis Kamwenubusa to gain prominence once again. This seasoned journalist was the assistant to the director of Radio Publique Africaine. He had had troubles with Alexis Sinduhije, the former director of RPA, in the wake of the fabricated plot against prominent authorities. It was then that the ruling party sought to silence this radio station which had broadcast news showing that the plot was a fabrication of the ruling party. Louis Kamwenubusa was fired from RPA after he connived with Nyamitwe to destroy the leadership of this new station.

- Nigeria’s Court of Appeal approved the live coverage of the judgment of the Presidential Election Petitions Tribunal by television stations. The Acting Chief Registrar, Bode Thomas confirmed the approval. He said the essence of the live broadcast was to show the high level of transparency with which the tribunal carried out its activities. "I agree this is novel, and it is the first time a court sitting will be allowed to be transmitted live to members of the public Bode Thomas declared in an interview with the News Agency of Nigeria (NAN) in Abuja before the announcement.