MultiChoice staffers probed over R11m fraud

Investment

Media group Naspers is investigating four staffers employed by its pay-TV operation MultiChoice on suspicion of fraud. The four are accused of defrauding Africa’s largest media company of R11m, according to the group’s 2008 annual report.

They allegedly manipulated the billing system MultiChoice uses to collect subscription fees, and redirected funds into their personal accounts.

Naspers head of investor relations Meloy Horn says the employees were based at MultiChoice Africa’s Randburg offices. “The investigation is at a sensitive stage. We are pursuing the matter in the courts and are awaiting a trial date. The case is sub judice.”

Last year Naspers suspended six employees of Media24, its printing arm, for inflating magazine circulation figures. It paid close to R40m in compensation to advertisers who were affected.

Rapid TV News