In Brief:

Broadcast

- SES reported its six month financial reports to the end of June 2010.
"SES continued to implement its growth strategy during the first six months of the year, launching and bringing into service three new satellites. These satellites brought important replacement and incremental capacity, for the U.S., Europe, the Middle East, Africa and the Indian Ocean region.” New DTH platforms were established, (…) and notably in Africa, where Wananchi started operations in Kenya and Top TV began transmissions in South Africa. (…) In South Africa, Top TV of On Digital Media, began its new pay-TV offering with three transponders on the ASTRA 4A satellite. In addition, APS provides related uplink services to Top TV.


- FIFA World Cup audience: In a first look at in-home viewing, the South African Advertising Research Foundation's (Saarf's) Television Audience Measurement Survey (TAMS) data show that the combined TV audiences (SABC and Supersport) averaged 10.1 million and peaked at 11.1 million in South Africa. As global data become available, Nielsen will soon show final figures and which media were being used to keep up with World Cup matches and results.

- Mid-July 2010, Canal Congo Télévision (CCTV), Canal Kin Télévision (CKTV) and Radio Liberté Kinshasa (RALIK)—stations owned by exiled opposition leader Jean-Pierre Bemba—were briefly forced off the air after five armed men in plainclothes stormed Télé Consult, a private Italian telecom company and government contractor, reported local press freedom group Journaliste En Danger (JED). The men held staffers and guards at gunpoint in Kinshasa’s residential neighborhood of Binza Pigeon and forced them to cut the stations’ signal, according to JED. The signal of the networks’ 11 TV and 24 radio stations was restored on 29 July 2010.