Regulation & Policy In Brief

Regulation & Policy

In South Africa, judge found SABC guilty of distorting news. Widespread manipulation took place under Zikalala, court rules. Judge Neels Claassen ruled in the South Gauteng High Court that there had been widespread manipulation of news in 2005 and 2006 under the SABC’s former head of news, Snuki Zikalala, and that Zikalala had "dishonestly tried to cover up this manipulation".

In Gabon, at the end of January 2011, the « Conseil de la Communication » (CNC) cancelled authorisation for “TV+”, a private local TV channel due to broadcast in the next three months.

Reporters Without Borders wrote to São Tomé and Príncipe’s Prime minister, Patrice Emery Trovoada, and to the Head of the national television station TVS, Oscar Medeiros, to condemn journalist Maria da Conceição de Deus Lima’s sudden dismissal by TVS and to request an explanation.

Somalia: The transitional federal parliament of Somalia accused Shabelle Media Network, a local radio station based in Mogadishu and Universal Television that is based in London of covering parliament related news stories in an invalid and wrong way.