Broadcast - In Brief

Broadcast

- URTI is calling members to propose copyrights’ free programmes for inclusion into the 2012 video catalogue as part of URTI exchanges. More details are available here:

- Zambia has awarded Malawi’s opposition United Democratic Front (UDF) party a television broadcasting licence. President Bingu wa Mutharika’s regime switched Joy TV off air in 2007 over licensing issue. The station that belongs to the family of former president Bakili Muluzi was accused of beaming without a licence, a move analysts hold was politically motivated. Atupele Muluzi, who is son of the former Malawian leader, said the station would offer alternative programmes that Malawians could not access within their own country. “Malawians have been denied access to alternative voice and views within the borders of Malawi. We applied to Zambia and they have offered us a licence to beam into Malawi through satellite,” he said.
He added that they would be transmitting from Chipata, a Zambian district bordering Malawi and would be reaching audience through satellite.